تحلیل سهام ذوب آهن

تحلیل و پیش بینی قیمت سهم ذوب آهن اصفهان 1403

این مقاله به تحلیل سهم ذوب ، عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان و علت افت قیمت سهام ذوب در سال 1403 می‌پردازد.
در چند ماه گذشته، شاهد افت قیمت سهم شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب در بورس اوراق بهادار تهران بوده‌ایم. در این مقاله ابتدا به تحلیل سهم ذوب و سپس به بررسی دلایل احتمالی افت قیمت آن می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال سهم ذوب آهن اصفهان

قیمت سهم ذوب با رشدی حدود 20 درصد خود را از قیمت 360 ريال به محدوده 430 ريال رسانده است. در حال حاضر سهم در حال نوسان زیر سقف کانال می‌باشد. انتظار می‌رود سهم تا محدوده اولین مقاومت خود یعنی قیمت 500 ريال و پس از آن تا مقاومت دوم یعنی 550 ريال رشد داشته باشد.

اکنون محدوده مهم حمایتی این سهم 35 تومان است که با توجه به شرایط بازار احتمال رشد بیشتر قیمت سهم وجود دارد. اما در صورتی که قیمت به پایینتر از خط حمایتی نفوذ کند، احتمال کاهش قیمت تا محدوده 30 تومان وجود دارد. اما سهم پتانسیل رشد قیمت را دارد.

تحلیل سهام ذوب آهن

علت افت سهام ذوب

افت سهام ذوب عوامل بنیادی و تکنیکال مختلفی دارد. عوامل بنیادی افت سهام ذوب عبارتند از:

📉کاهش تقاضا
📈افزایش عرضه
📈افزایش قیمت مواد اولیه
🚨مشکلات مدیریتی
نوسانات نرخ ارز، افزایش تورم و بی‌ثباتی سیاسی از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت سهم ذوب تاثیر منفی بگذارند.

 

عوامل تکنیکال موثر بر افت سهام ذوب عبارتند از:

شکست سطوح حمایتی: در نمودار قیمت سهم ذوب، شاهد شکست برخی از سطوح حمایتی مهم بودیم. این امر نشان‌دهنده افزایش فشار فروش و تمایل سهامداران به نقد کردن سهم خود است.
رشد منفی شاخص کل: در سال 1403، شاهد رشد منفی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بودیم. این امر به طور کلی بر قیمت اکثر سهام، از جمله سهم ذوب، تاثیر منفی گذاشته است.
سود سهام ذوب و افزایش سرمایه ذوب
آخرین اطلاعیه مربوط به تقسیم سود سهام ذوب مربوط به سال 1402 می‌باشد. طبق این اطلاعیه سود سنوات گذشته سهامدارانی که موفق به دریافت سود خود نشده بوده‌اند در 15 الی 18 بهمن 1402 از طریق سامانه سجام به حساب معرفی شده نزد سجام واریز گردیده است.
آخرین افزایش سرمایه ذوب مربوط به تاریخ 1402/12/27 می‌باشد. برای دریافت برگ سند جدید سهام خود می‌توانید به آدرس ddn.csdiran.ir مراجعه کرده و از بخش دریافت گواهی سهام، آخرین برگ سند سهام خود را دریافت نمایید.

منبع: نظارت

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x