چادرملو

مشکل کمبود برق چادرملو با نیروگاه خودتامین مرتفع شد

مشکل کمبود برق چادرملو با نیروگاه خودتامین مرتفع شد

مدیرعامل چادرملو گفت: بخش اول گازی نیروگاه خودتامین با ظرفیت 183 مگاوات، 31 خرداد قبل از اوج مصرف برق وارد مدار شد و بخش دوم تا چند روز آینده وارد مدار خواهد شد.
به گزارش فولادترند، امیرعلی طاهر زاده با اشاره به اهمیت مشارکت بنگاه های اقتصادی در توسعه کشور به عنوان تکلیف اجتناب ناپذیر ملی در گفت و گوی رادیویی، گفت: پیش نیاز توسعه پایدار بیش از پیش نیازمند تامین زیرساخت ها است که عدم توجه به آن می تواند سرعت توسعه را کاهش دهد. از این رو مدیران چادرملو با اعتقاد راسخ به اهمیت اقتصاد غیرنفتی بر مبنای فرمایشات رهبری، سرمایه گذاری های قابل توجهی در تامین برق، آب و لجستیک به عمل آورده تا بتواند زیرساخت های مورد نیاز را مرتفع کند.

از جمله مهمترین زیرساخت ها، تامین برق به عنوان چالشی اساسی است. چادرملو دارای یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی است و جهت پایداری برق مورد نیاز نسبت به اجرای واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی جدید با ظرفیت 546 مگاوات اقدام کرد که بخش اول گازی آن با ظرفیت 183 مگاوات قبل از اوج مصرف برق 31 خرداد وارد مدار شد.

بخش دوم این نیروگاه خود تامین تا چند روز آینده وارد مدار خواهد شد. این اقدام که با توان پیمانکاران داخلی با فناوری و تامین قطعات بومی سازی ساخت صنعتگران طی 9 ماه در بخش یک به سرانجام رسید رکوردی کم سابقه است و به واسطه اجرای این دو بخش مجموعاً 366 مگاوات برق تامین می شود. بنابراین شرکت چادرملو در سال های آتی نیز با قطعی برق در بخش تولید مواجه نخواهد بود.

گروه چادرملو جزء معدود شرکت های فولادی است که سال جاری روند تولید فولاد را حتی در تابستان متوقف نکرد و حدود 10 درصد نسبت به برنامه اعلامی به سازمان بورس فراتر رفت. امید می رود در سال جاری همچون دو سال گذشته بتوان رکوردهای تولید در بخش فولاد را ارتقاء داد.

یکی از بخش هایی که می تواند در اقتصاد غیرنفتی موثر واقع شود بخش معدن و صنایع معدنی به واسطه مزیت های نسبی از جمله ذخایر آهن ، نیروی انسانی ، دسترسی به آبهای آزاد و منابع انرژی است. سال گذشته در زنجیره فولاد بالغ بر 8 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شد.لذا باید به این زنجیره به عنوان اقتصاد غیرنفتی توجه ویژه داشت کما اینکه مجموعه چادرملو به عنوان یکی از پیشرانان توسعه ملی در بخش معدن و صنعت همسو با سیاست های نظام با اتکا بر دو رکن اصلی تولید و توسعه هوشمند و هدفمند در جهت تکمیل زنجیره فولاد از اکتشاف ، استخراج ، فرآوری معدنی ، تولید گندله ، تولید آهن اسفنجی و فولاد گام های ارزشمندی برداشته است.

شرکت بورسی چادرملو سال 1402 رتبه دوم به لحاظ تولید کنسانتره، رتبه 6 در تولید گندله ، رتبه 5 در تولید آهن اسفنجی و رتبه 7 در تولید فولاد را به خود اختصاص داد و تقریبا 17 درصد مواد اولیه فولاد در بخش کنسانتره را از کارخانه چادرملو تامین کرده است.

منبع: بورس پرس

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x