محمدکاظم صادقیان

مشکل تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تا ۲ سال آینده رفع می‌شود

مشکل تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تا ۲ سال آینده رفع می‌شود

فولادترند- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: مشکل تامین خوراک سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، تا کمتر از ۲ سال آینده رفع و با برنامه ریزی انجام شده برای ۳۰ سال آینده، خوراک خواهیم داشت.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق؛” محمد کاظم صادقیان ” در مورد اکتشافات اخیر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران افزود: با تلاش مجموعه سازمان زمین شناسی کشور، اکتشافات معدنی در استان یزد و شهرستان بافق به نتایج خوبی رسیده که تا کمتر از دو ماه آینده منتشر خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکنون اکتشافات تازه، منجر به کشف مگنت و همات شدند که این اکتشافات ذخایر ما را به ۲.۳ میلیارد تن افزایش می‌دهد و حرکت جدیدی است به سوی اکتشافات عمیق که این ها زنجیره های تکمیلی برای فولاد ایجاد می کند.

مدیر کل صمت استان یزد یکی از بزرگترین دغدغه‌ها برای شهرستان بافق را بحث تامین خوراک عنوان کرد و گفت: الحمدالله با توافقاتی که سازمان انرژی هسته ای و مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی با معادن جدید داشتند اکتشافات جدید در حال انجام است و انشالله مشکل تامین خوراک شرکت سنگ اهن تامین می شود.

وی همچنین درخصوص معدن D۱۹ اظهار کرد: پروانه بهره برداری معدن D۱۹ در شرف صدور است که ۲۴ میلیون ذخیره اقتصادی و ۵۰ میلیون تن، کل ذخیره آن است.

وی افزود: سالانه قرار است بیش از چهار میلیون سنگ استخراج شود که ۵۰ درصد آن مربوط به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق و ۵۰ درصد مابقی مربوط به شرکت چادرملو است.

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران- بافق در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در حاشیه مرکزی ایران قرار دارد، این شرکت در سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسارهای آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و هم اکنون یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد و بیش از پنجهزار و ۴۰۰ نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت های زیرمجموعه آن به کار اشتغال دارند.

منبع:ایرنا

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x