عربستان سعودی تفاهم نامه با پروژه سنگ آهن واله برزیل امضا کرد

ریاض، عربستان سعودی، 13 ژانویه 2024 – کمیسیون سلطنتی جبیل و ینبع (RCJB) و شرکت معدنی برزیل واله روز پنجشنبه یادداشت تفاهمی  را برای توسعه پروژه بریکت سنگ آهن در عربستان سعودی امضا کردند. این پروژه که در شهر صنعتی راس الخیر واقع شده است، قرار است سالانه 5 میلیون تن بریکت سنگ آهن تولید کند.

این توافقنامه در حاشیه مجمع دو روزه Future Minerals امضا شد که در آن واله برنامه های بلندپروازانه خود را برای خاورمیانه به نمایش گذاشت. این معامله نقطه عطفی جدایی ناپذیر در سفر واله در منطقه بود و پروژه پیشرفته آینده در پادشاهی را به عنوان بخش مهمی از استراتژی آن برای کربن زدایی صنعت فولادسازی مورد توجه قرار داد.

ادواردو بارتولومئو، مدیر عامل Vale، در یک میزگرد با عنوان “ایجاد مراکز پردازش و تولید آفریقا، آسیای غربی و مرکزی”، نوآوری‌ها و پیشرفت‌های فناوری برنامه‌ریزی شده در مگا هاب در شهر صنعتی راس الخیر را برجسته کرد. وی گفت که این پروژه از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای کاهش انتشار کربن استفاده خواهد کرد، از جمله استفاده از سوخت‌های جایگزین و ذخیره‌سازی کربن.

واله گفت که شرکت در این مجمع بر نقش محوری این شرکت در بخش معدن پایدار منطقه تاکید کرد و افزود که با تاکید بر پروژه خود در راس الخیر و تعهد به انتشار خالص صفر، واله متعهد به کمک به عربستان سعودی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار خود است.

 

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x