سنگ آهن

سنگ آهن با کاهش تقاضا روبرو است

سنگ آهن با کاهش تقاضا روبرو است

تولید فلزات گرم به عنوان شاخصی برای اندازه گیری تقاضای سنگ آهن، برای پنجمین هفته متوالی به افت خود ادامه داد و نشان داد که مصرف سنگ آهن در کوتاه مدت پایین بوده است.

به گفته مقامات پکن، قیمت معاملات آتی سنگ آهن در روز جمعه کاهش یافت زیرا کاهش مداوم تقاضای چین در کوتاه مدت باعث احتیاط مجدد در میان سرمایه گذاران شد، اگرچه انتظارات برای بهبود مصرف در فصل اوج ساخت و ساز آینده باعث شد قیمت ها به سمت افزایش هفتگی حرکت کنند.

پرمعامله ترین قرارداد سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان چین (DCE) به معاملات صبحگاهی خود با ۱.۰۹ درصد کاهش در ۷۲۸ یوان در هر تن پایان داد. این هفته تا کنون ۳ درصد رشد داشته است، اما همچنان از ابتدای سال ۲۲.۳ درصد کاهش داشته است. قیمت سنگ آهن سپتامبر در بورس سنگاپور ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۹۷.۲ دلار در هر تن رسید که تا این هفته ۵.۶ درصد افزایش داشته است. به گفته تحلیلگران، تولید فلزات گرم به عنوان شاخصی برای اندازه گیری تقاضای سنگ آهن، برای پنجمین هفته متوالی به افت خود ادامه داد و نشان داد که مصرف سنگ آهن در کوتاه مدت پایین بوده است.

داده های شرکت Mysteel نشان داد که میانگین تولید روزانه فلزات گرم در میان فولادسازان مورد بررسی قرار گرفت که با ۱.۹ درصد کاهش در هفته به ۲.۲۴ میلیون تن تا ۲۳ آگوست رسید که پایین ترین میزان از اوایل آوریل است. داده های Mysteel همچنین نشان داد که سود در میان فولادسازان برای هفت هفته متوالی از ۴.۷۶ درصد قبل به ۱.۳ درصد کاهش یافته است. با این حال، این افزایش هفتگی پس از آن حاصل شد که افت مداوم و شدید قیمت موجی از خرید را به‌ویژه پیش از «سپتامبر طلایی» که معمولاً فعالیت‌های ساخت‌وساز پایین‌دستی افزایش می‌یابد، تحریک کرده بود.

قیمت سنگ آهن در هفته گذشته به دلیل تضعیف بازار فولاد که در آن قیمت برخی از محصولات فولادی به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر سقوط کرد، به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک سال گذشته رسید. شاخص محصولات فولادی بورس فیوچرز شانگهای افزایش زیان را نشان داد. میلگرد ۰.۵ درصد، ورق نورد گرم ۱.۱۶ درصد و سیم مفتول ۱.۲۵ درصد کاهش را تجربه کردند. سایر شاخص های مربوط به فولادسازی مانند زغال سنگ کک و کک به ترتیب ۱.۷۷ درصد و ۰.۴ درصد کاهش یافتند.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x