بورس تهران

ریزش بورس تمامی ندارد

با کاهش بیش از ۶۱ هزار واحدی

ریزش بورس تمامی ندارد

روز شنبه (۱۳ مرداد ماه) شاخص کل بورس با ریزش ۶۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۶ هزار واحدی قرار گرفت.
به گزارش فولادترند به نقل از «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۶۱.۷۰۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۶ هزار واحدی قرار گرفت. به نوعی شاخص در آستانه از دست دادن حمایت مهم دو میلیون واحدی است. همچنین امروز شاخص کل هموزن با افت ۱۹.۸۸۸ واحدی در محدوده ۶۳۷ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۳۷۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسان، بانک ملت و پتروشیمی نوری بیشترین تاثیر منفی و نمادهای ایران‌ مرینوس‌ و صنایع سیمان دشتستان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند .

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۵۹۶ واحدی در محدوده ۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۱ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۶۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، ایران‌خودرو دیزل و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین تاثیر منفی و نماد تامین سرمایه دماوند بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

روند کوتاه مدت شاخص کل و هم‌وزن نزولی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند. ارزش معاملات خرد عدد ۴۲۴۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۱درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۲۳ درصد افزایش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۳۶۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی با ثبت رقم ۱۴۳۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۸۵۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۳۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۵ میلیارد تومان است که کاهش ۳۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۴۵۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۹۱۹ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۴۰۷ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۳۵۲ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۳۵۲ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه پالایش فرآورده های نفتی با ارزش معاملات ۱۵۴ میلیارد تومان (۱.۷ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه ماشین آلات برقی با ارزش معاملات ۲۸ میلیارد تومان (۱.۷ برابر میانگین هفتگی) و گروه چندرشته‌ای با ارزش معاملات ۷۷ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x