شاخص‌‌‌ کل بورس اوراق بهادار تهران

حال بورس خوب نیست

حال بورس خوب نیست

شاخص‌‌‌ کل بورس اوراق بهادار تهران سوار بر موج نزول همچنان از ارتفاع خودمی‌کاهد. روزهای نزولی تالار شیشه‌‌ای ادامه دارد و شاهد کاهش میانگین …

شاخص‌‌‌ کل بورس اوراق بهادار تهران سوار بر موج نزول همچنان از ارتفاع خودمی‌کاهد.

فولادترند،  روزهای نزولی تالار شیشه‌‌ای ادامه دارد و شاهد کاهش میانگین وزنی قیمت سهام هستیم. امروز نیز دماسنج اصلی بورس با تبعیت از همین الگوی تکراری، تصمیم به عقب نشینی گرفت و داغ رشد را به دل سهامداران گذاشت.

شاخص کل در معاملات دیروز شنبه بیش از 14 هزار واحد ریخت و در محدوده 2میلیون و 160هزار واحد متوقف شد.اکنون چند ابهام پیرامون بازار سهام ایجاد شده است.

نخست ابهامات احتمالی درباره وضعیت برجام بوده که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره خورده است.طبیعتا با احیای برجام و چنین رویدادی زمینه‌های ورود منابع ارزی از خارج به‌داخل کشور تسهیل خواهد شد.

بنابراین چنین عاملی باعث می‌شود سهام دلاری و صادرات محور تحت‌تاثیر قرار گیرند.دیگر ابهام مطرح شده احتمالاتی بود درباره افزایش نرخ بهره .

به‌این معنی که با افزایش نرخ بازده بدون ریسک ،سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.در صورتی‌که چنین اتفاقی روی دهد یقینا شاهد تاثیر منفی‌ آن در بازار سرمایه کشور خواهیم بود.

کاهش ارزش معاملات توام با مخابره سیگنال‌های ضد و نقیض از ریسک‌های متغیرهای اثرگذار بر بازار سهام یکی از دلایلی است که کارشناسان بازار سرمایه در خصوص چرایی افت قیمت سهام در این روز‌‌‌ها مطرح می‌کنند.

منبع: ویستا

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x