قیمت میلگرد

بومی سازی تجهیزات از برنامه‌های مجتمع صنعتی فولاد اسفراین است

بومی سازی تجهیزات از برنامه‌های مجتمع صنعتی فولاد اسفراین است

بجنورد- فولادترند- رییس هیات‌ مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: بومی سازی و ساخت تجهیزات صنایع استراتژیک کشور از برنامه‌های اصلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین است.

به گزارش فولادترند به نقل از ایرنا، کوروش خیرخواه چهارشنبه شب در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در اسفراین اظهار کرد: کنسرسیومی متشکل از شرکت های بزرگ ماشین سازی و جمع آوری قطعات با هدف ارایه راه حل های تخصصی بومی سازی، ساخت و تولید تجهیزات و ماشین آلات استراتژیک تشکیل شده تا این مجتمع به شکلی هدفمند بر روی اهداف خود متمرکز شود.

وی‌ افزود: در این کنسرسیوم همچنین مهندسی معکوس، تدوین تکنولوژی قطعات، بومی سازی و ساخت مجموع قطعات و بررسی عیوب انجام می‌شود.

خیرخواه ادامه داد: در راستای بومی سازی تاکنون مجموعه قطعات سنگ شکن ژیراتوری و مخروطی در سال های اخیر تولید شده‌است.

رییس هیأت‌ مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ قطعه اچ پی آر که در صنایع معدنی مورد استفاده قرار می گیرد، سال گذشته تولید شد.

وی تصریح کرد: این مجتمع صنعتی اخیرا در حوزه تولید چرخ دهنده سیمان نیز ورود کرده و در راستای تولید غلتک نگهدارنده اقدام می‌کند.

خیرخواه گفت: جدای از تولید قطعات یکی از برنامه های مهم این مجتمع، تبدیل قطعات به ماشین آلات است به گونه‌ای که این قطعات در داخل یک ماشین بکار برده شود.

به گزارش ایرنا، اسفراین با ۶۵ واحد صنعتی بزرگ، کوچک و متوسط دارای مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان اینک قطب صنعتی در استان خراسان شمالی است.

در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در واحد های تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک اسفراین مشغول به کار هستند که گسترش و توسعه صنایع می تواند زمینه اشتغال پایدار تعداد زیادی از هم استانی ها را فراهم کند.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x