شاخص‌‌‌ کل بورس اوراق بهادار تهران

بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته با افت ۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد

فولاد، فملی و کگل بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند

بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته با افت ۶ هزار و ۵۹۸ واحدی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

در این روز، حقوقی ها ۳۳۴ میلیارد تومان از حقیقی ها را خرید کردند و تعداد نماد های مثبت ۲۵۷ نماد و تعداد نماد های منفی ۵۴۵ بوده است.

شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۶ هزار و ۵۹۸ واحد افت داشت و به ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات یک هزار و ۳۱۹ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت ۹ هزار و ۵۸۷ واحدی، رقم یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۴۰ واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»، «فملی»، «کگل»، «شپنا»، «وغدیر»، «فارس» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «خوساز»، «غشصفا»، «دابور»، «کفرا» و «خنصیر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وبهمن»، «لابسا»، «کسرام»، «واتی» و «پی پاد» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

 

افت شاخص کل بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته، نشان‌دهنده روند نزولی بازار سرمایه است. این افت می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله نگرانی‌های تورمی، افزایش نرخ بهره و انتظارات منفی از وضعیت اقتصاد کلان باشد.

با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که این افت موقتی است و بازار سرمایه در آینده نزدیک به روند صعودی خود باز خواهد گشت. آنها بر این باورند که عوامل بنیادی مثبتی مانند رشد اقتصادی، افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی و چشم‌انداز مثبت بازارهای جهانی، می‌تواند از روند نزولی بازار سرمایه جلوگیری کند.

فولادترند
  • صفحه اصلی
  • بورس
  • بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته با افت ۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x