قیمت سنگ آهن

یش‌بینی HSBC: قیمت سنگ آهن در سال 2024 به بیش از 100 دلار در هر تن خواهد رسید

پیش‌بینی HSBC : قیمت سنگ آهن در سال 2024 به بیش از 100 دلار در هر تن خواهد رسید

 

رسانه خبریو تحلیلی فولادترند – بانک بین‌المللی HSBC پیش‌بینی می‌کند که قیمت سنگ آهن در سال 2024 به طور میانگین از 100 دلار در هر تن فراتر خواهد رفت. بر اساس گزارش بلومبرگ، این بانک تجاری بریتانیایی اعلام کرده است که بازار جهانی سنگ آهن دریایی در سال‌های 2024-2025 با کمبود مواجه خواهد بود.

به‌رغم بحران املاک و مستغلات در چین که چشم‌انداز تقاضای فولاد در این کشور را تیره‌تر کرده است، بازار جهانی همچنان پرتنش باقی مانده است. تحلیل‌گران HSBC اشاره می‌کنند که افزایش تولید فولاد خارج از چین، به‌ویژه در هند، باعث افزایش مصرف این ماده خام خواهد شد.

به گزارش فولادترند، در سه‌ماهه اول سال 2024، قیمت سنگ آهن به دلیل نگرانی‌ها از کاهش تقاضای چین، تقریباً یک سوم کاهش یافت و به زیر 100 دلار در هر تن رسید. اما در ماه آوریل بخشی از این کاهش جبران شد. مقامات چینی تلاش دارند تا بازار املاک و مستغلات ملی خود را که یک عامل مهم تقاضای فولاد است، احیا کنند. بازتاب این چالش‌ها، انجمن صنعت فولاد از اعضای خود خواسته است تا تولید را کاهش دهند.

هاوارد لاو، تحلیل‌گر HSBC، می‌گوید: «انتظار داریم رشد تقاضای فولاد در پنج سال آینده محدود باشد و تنها حدود 2 درصد رشد کند زیرا چین تولید خود را کاهش می‌دهد. با این حال، انتظار داریم هند سریع‌ترین نرخ رشد مصرف فولاد جهان را ثبت کند.»

او همچنین افزود که کارشناسان HSBC انتظار افزایش قابل توجهی در تولید سنگ آهن توسط تولیدکنندگان بزرگ ندارند، در حالی که تقاضا برای این ماده خام ثابت باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش مرکز GMK، بازارهای سنگ آهن آسیایی برای سه‌ماهه دوم نامطمئن هستند. در ماه مارس، قیمت‌های اسپات برای مواد خام دریایی به پایین‌ترین سطح در 11 ماه گذشته رسید و بهبود آن‌ها به رشد فعالیت‌های ساختمانی در چین و تقاضا برای تجدید موجودی‌ها بستگی دارد. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان بازار نگران هستند که اگر قیمت‌های فولاد در ماه‌های آوریل تا ژوئن افزایش نیابد، قیمت سنگ آهن در طول سال همچنان کاهش یابد.

به طور کلی، چشم‌انداز قیمت سنگ آهن در سال 2024 با توجه به عوامل مختلفی چون تلاش چین برای احیای بازار املاک، رشد تقاضا در هند، و کمبود عرضه در بازار جهانی، همچنان با چالش‌های زیادی روبرو است.

توضیح:

HSBC (Hongkong and Shanghai Banking Corporation)

یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین بانک‌های تجاری و مالی در جهان است. این بانک در سال 1865 تأسیس شد و مقر اصلی آن در لندن، بریتانیا قرار دارد. HSBC به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مالی بین‌المللی، خدمات گسترده‌ای از جمله بانکداری تجاری، سرمایه‌گذاری،مدیریت دارایی، بیمه و خدمات مالی دیگر را در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

منبع: www.gmk.center

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x