حمله حوثی ها به کشتی چینی

چین علیرغم حمله انجام شده به انتقال فولاد از دریای سرخ ادامه خواهد داد

چین علیرغم حمله انجام شده به انتقال فولاد از دریای سرخ ادامه خواهد داد

به گزارش فولادترند، در 6 مارس یک کشتی چینی حامل فولاد به عربستان سعودی مورد حمله حوثی ها قرار گرفت. با این حال، با وجود این حادثه، تامین کنندگان چینی در حال برنامه ریزی برای ادامه حمل و نقل فولاد از طریق دریای سرخ هستند. تاجران چینی پیش بینی می کنند که هزینه های حمل و نقل و بیمه پس از این حمله افزایش یابد.

چین علیرغم حمله به انتقال فولاد از دریای سرخ ادامه خواهد داد

کشتی True Confidence که از تیانجین به جده در حرکت بود، با بیش از 42000 تن فولاد بارگیری شد که اولین حمله حوثی ها به صادرات فولاد چین و اولین حمله مرگبار در دریای سرخ بود که منجر به از دست دادن سه خدمه شد.

با وجود تقاضای ضعیف داخلی، صادرات فولاد چین در حال افزایش است. در سال 2023، صادرات فولاد نورد با 36.2 درصد افزایش به 90.26 میلیون تن رسید. خاورمیانه به بازار قابل توجهی برای فولاد چین تبدیل شده است و بزرگترین واردکننده این منطقه شاهد افزایش 53 درصدی عرضه به 10.9 میلیون تن در سال گذشته بوده است. صادرات فولاد چین به عربستان سعودی نیز با 30 درصد افزایش به حدود 3 میلیون تن رسید.

هزینه حمل کانتینر از چین به دریای مدیترانه از نوامبر چهار برابر شده است. انتظار می رود این حمله هزینه های حمل و نقل و بیمه را بیشتر افزایش دهد و چالش های جدیدی را برای تامین کنندگان چینی ایجاد کند. با این حال، بازرگانان چینی همچنان در حال برنامه ریزی برای ادامه محموله های فولاد از طریق دریای سرخ هستند که ناشی از تقاضای قوی فولاد در خاورمیانه با وجود افزایش هزینه ها است.

اثرات دراز مدت این حمله نامشخص است. افزایش تنش های منطقه ای و اختلالات بیشتر در امنیت دریایی می تواند زنجیره تامین فولاد و مسیرهای کشتیرانی را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع:استیل رادار

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x