آهن اسفنجی

پیش‌فروش محصول بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور

خبرگزاری فولادترند به نقل از فولادبان: در اقدامی قابل توجه، شرکت فولاد خوزستان، به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در کشور، محصول بزرگترین مگامدول آهن اسفنجی خود را در قالب پنج قرارداد و به میزان ۱۹۰ هزار تن در بازار فیزیکی بورس کالای ایران پیش‌فروش کرد.

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در این خصوص گفت: این پیش‌فروش، گامی بزرگ در جهت برنامه‌ریزی بلندمدت تولید و فروش در زنجیره فولاد کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مزایای معامله کشف پریمیوم (پیش‌فروش) در بورس کالا، اظهار داشت: این روش معامله، فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان صنایع بالادست و پایین‌دست حوزه فولاد فراهم می‌کند تا با استفاده از ظرفیت بورس کالا، برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید و فروش محصولات خود داشته باشند.

ابراهیمی در تشریح نحوه معامله کشف پریمیوم، توضیح داد: در این روش، طرفین معامله (خریدار و فروشنده) متعهد می‌شوند که در زمان مشخصی در آینده، کالا را براساس قیمت نهایی (قیمت مبنا به علاوه مابه‌التفاوت توافق شده) معامله کنند.

به گفته وی، پیش‌فروش ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی، نشان‌دهنده اعتماد فعالان بازار به ظرفیت‌های بورس کالا و همچنین گامی مهم در جهت خودکفایی کشور در تولید این محصول استراتژیک

لازم به ذکر است، کارخانه زمزم سه، بزرگترین مگامدول آهن اسفنجی کشور با ظرفیت سالانه دو میلیون تن، به دست متخصصان داخلی و استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x