پروژه آهن‌ اسفنجی بافق

انتقال دودکش‌های اجکتور پروژه آهن‌ اسفنجی بافق به محل کارخانه

دودکش اجکتور «Ejector Estack
دودکش اجکتور «Ejector Estack

تا خرداد ماه سال جاری محقق خواهد شد؛

انتقال دودکش‌های اجکتور پروژه آهن‌ اسفنجی بافق به محل کارخانه

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از ارسال هر پنج قسمت دودکش اجکتور «Ejector Estack» پروژه آهن‌ اسفنجی بافق به محل سایت تا پایان خرداد ماه خبر داد.

به گزارش رسانه خبری و تحلیلی فولادترند و به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان با اشاره به اینکه دودکش اجکتور، سازه‌ای با دو ورودی از رکوپراتور و یک ورودی از فن است که دود حاصل از احتراق مشعل‌های واحد ریفورمر کارخانه را پس از بازیابی حرارتی وارد جو می‌کند، اظهار داشت: استفاده از دودکش‌ با هدف بهبود احتراق سوخت مشعل‌های واحد ریفورمر و کاهش تاثیر عوارض گازهای گلخانه‌ای تولید شده بر محیط‌ زیست و انسان است و سبب کاهش دمای گازهای تولیدی و سطح آلاینده‌های تولید شده در محیط اطراف می‌شود.

وی تصریح‌ کرد: ساخت دودکش اجکتور «Ejector Stack» کارخانه آهن‌ اسفنجی از اواخر بهمن‌ ماه سال گذشته در پنج قسمت آغاز شد و در زمان کنونی، مراحل سندبلاست و رنگ‌آمیزی آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطرنشان کرد: وزن دودکش اجکتور «Ejector Stack» کارخانه در حدود ۹۲ تن است که ارتفاع آن به حدود ۴۶ متر می‌رسد؛ همچنین بیشترین قطر آن در حدود ۶ متر است که تا پایان اردیبهشت‌ ماه سال جاری، حمل هر پنج قسمت آن آغاز و با توجه به ترافیکی بودن محموله در خرداد ماه امسال وارد سایت پروژه خواهد شد.

منبع: فلزات‌آنلاین

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x