معادن ایران

ویژگی های مهم معادن ایران

ایران یکی از مهم ترین کشورهایی است که با داشتن ذخایر و معادن بسیار زیاد، به بهشت معادن دنیا معروف شده است. بنابراین معادن ایران دارای ویژگی هایی هستند که آن را از سایر کشورهای جهان متمایز می کند. 5 مورد از وجه تمایزهای معادن ایران را در زیر می بینید.

1. ذخایر معادن ایران شامل طلا، سنگ آهن، زغال سنگ، کروم، سرب، روی، باریت، نمک، مولیبدن و… هستند که ارزش آن ها به بیش از 700 میلیارد دلار می رسد.

2. وزن تخمینی این معادن حدود 37 میلیارد تن است که در سراسر جهان آمار بسیار شگفت انگیزی است. از این آمار، حدود 2.7 میلیارد تن مطلق به معادن سنگ آهن بوده و یک درصد از ذخایر کل جهان را تشکیل می دهد.

3. ایران برای تولید سنگ آهن، در رتبه نهم جهانی قرار دارد.

4. بیشتر سنگ آهن های استخراج شده در معادن ایران، از نوع مگنتیت و هماتیت هستند که بیشترین عیار و خالصی را دارند.

5. به طور کلی با توجه به شرایط بازار جهانی آهن و فولاد، نیاز روز افزون دنیا به این محصولات و طولانی بودن بازده سرمایه گذاری در بخش معدن به ویژه صنعت فولاد، سرمایه گذاری در این حوزه تضمین شده است.

برای تولید مقاطع فولادی به مواد اولیه ای نیاز داریم که دارای ترکیبات فلزی و آهنی باشند. سنگ آهن همان ماده ای است که با داشتن ترکیبات آهنی، در صنایع فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرد. کشورهای متعددی مانند برزیل، استرالیا، هند، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و آمریکا دارای معادن سنگ آهن هستند و کشور ایران یکی از مهم ترین آن ها است.

 

نکات مهم معادن ایران
نکات مهم معادن ایران

منبع : اصفهان آهن

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x