اقتصاد چرخشی

نقش فولاد در اقتصاد چرخشی یا دایره‌ای ایران: آینده پایدار

 

 

فولادترند بررسی می کند:

نقش فولاد در اقتصاد چرخشی ایران: آینده پایدار

ارزیابی چرخه عمر (LCA ( Life Cycle Assessment
در میان ابزارها و روش‌های موجود برای ارزیابی عملکرد زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی مواد و محصولات مصرفی (از جمله تأثیر آنها بر تغییرات آب و هوا و منابع طبیعی)، ارزیابی چرخه حیات (LCA) رویکردی جامع ارائه می‌کند که اثرات بالقوه را از تمام مراحل در نظر می‌گیرد. تولید، استفاده از محصول و پایان عمر (استفاده مجدد، بازیافت یا دفع).

 

به گزارش رسانه خبری و تحلیلی فولادترند این روش برای ارزیابی اثرات زیست محیطی یک محصول یا خدمات در کل چرخه عمر آن، از استخراج و فرآوری مواد خام، تا ساخت، توزیع، استفاده و دفع یا بازیافت در پایان عمر استفاده می شود.
در زمینه صنعت فولاد،  LCA برای ارزیابی اثرات زیست محیطی تولید، استفاده و بازیافت فولاد، از جمله استخراج مواد خام، مصرف انرژی، انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده از آب، استفاده از زمین و تولید زباله استفاده می شود.
فولاد:
فولاد یک ماده حیاتی در اقتصاد دایره‌های ایران است، با خاصیت منحصر به فرد خود که آن را به یک ماده دائمی تبدیل می‌کند. فولاد می‌تواند به صورت بی‌نهایت بازیافت و استفاده شود، بدون اینکه خواص اساسی خود را از دست بدهد.
تولید، استفاده و بازیافت فولاد به صورت طبیعی یک الگوی دایره‌های را دنبال می‌کند، با استفاده از محصولات فولادی که پس از پایان عمر به چرخه بازمی‌گردند. سالانه، میلیون‌ها تن فولاد در ایران تولید می‌شود، که بخش عمده‌ای از آن با استفاده از فولاد بازیافتی ساخته می‌شود. این الگو نه تنها در کاهش آسیب به محیط زیست تاثیر زیادی دارد  بلکه به صرفه‌جویی در منابع طبیعی نیز کمک می‌کند.

نقش فولاد در اقتصاد دایره ای ایران:
فولاد در اقتصاد دایره‌ای ایران نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا فولاد را می‌توان به صورت بی‌نهایت بازیافت و استفاده کرد، فولاد می‌تواند به عنوان یک ماده دائمی در صنعت کشور استفاده شود و ضمن حفظ منابع ملی در شکوفایی اقتصاد میهن عزیزمان نقش مهمی را ایفا کند.
لذا با توجه به جایگاه فولاد در اقتصاد ایران، ضروریست که مسئولین امر در جهت ساماندهی یک اقتصاد دایره‌ای واقعی اقداماتی را انجام داده و با برنامه ریزی های مناسب  گامی ارزشمند در توسعه اقتصادی پویا در کشورمان بردارند.

منبع : رسانه خبری و تحلیلی فولادترند

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x