قیمت میلگرد

قوانین جدید ترکیه برای کنترل میلگرد، تأثیر مثبت خواهد داشت؟

تولیدکنندگان و واردکنندگان میلگرد ترکیه از قوانین جدید دو دسته شده‌اند

دولت ترکیه در پی وقوع زلزله فوریه ۲۰۲۳، قوانین جدیدی را برای کنترل دقیقتر بر روی چرخه تولید میلگرد در تمام مراحل ازجمله استفاده از مواد با کیفیت و همینطور محدود کردن معاملات غیرقانونی در این بخش به اجرا درخواهد آورد.

این قوانین که از ابتدای سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهند شد، با هدف افزایش امنیت ساختمان در ترکیه که در منطقه زلزله قرار دارد، تصویب شده‌اند.

بر اساس این قوانین، تولیدکنندگان و واردکنندگان میلگرد و همچنین صادرکنندگان، عمده فروشان، بازرگانان و پیمانکاران ساختمانی ملزم به تغییر به سیستم نظارتی میلگرد (IDIS) هستند.

بر اساس اعلام رسمی دولت، تولید کنندگان و واردکنندگانی که میلگرد بدون برچسب ایمنی و یا نشانه‌های ایمنی در موجودی خود دارند، نمی‌توانند پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ این موجودی‌ها را بفروشند.

قبل از مهلت گفته شده و اجرای قوانین جدید، فعالان بازار نسبت به قوانین جدید دو دسته شده‌اند.

گروه اول معتقد است که این مرحله منجر به محدود کردن چرخه میلگرد با فرآیند تولید غیر استاندارد می‌شود، اما انتظار نمی‌رود تأثیر قابل توجهی در شرایط بازار داشته باشد.

گروه دوم اما باور دارد که تشدید سیاست در بخش میلگرد در مبارزه با بازار سیاه، به امنیت مالیاتی و همچنین امنیت ساختمان در ترکیه تأثیر مثبت خواهد داشت.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x