فقدان اطلس معادن، چالشی در مسیر توسعه اکتشافات معدنی در ایران

سرمایه گذاری ناچیز در اکتشافات، مانعی برای ترسیم نقشه راه معادن کشور

به گزارش فولادترند به نقل از بورس نیوز دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به عدم وجود اطلس معادن در کشور، گفت: تا زمانی که اکتشافات عمومی به صورت گسترده انجام نشود، تهیه و تدوین اطلس معادن کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

سعید عسکرزاده با تأکید بر لزوم طراحی و تدوین اطلس معادن، اظهار کرد: این اطلس در واقع نتایج حاصل از مطالعات اکتشافات اولیه است که در کشورهای مختلف انجام می‌شود و به عنوان مبنای مطالعات و اکتشافات تفصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر متولی توسعه اکتشافات معدنی در کشور، سازمان زمین شناسی است، اما متأسفانه در سال‌های گذشته، کارهای جدی در این زمینه انجام نشده است.

عسکرزاده کمبود بودجه و تجهیزات را از جمله عوامل اصلی کندی اکتشافات معدنی در کشور دانست و گفت: با توجه به وسعت ایران و پتانسیل‌های معدنی موجود، سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش بسیار ناچیز است.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه اکتشافات گسترده نیازمند سرمایه‌های بزرگ است، تصریح کرد: بودجه‌های در نظر گرفته شده برای اکتشافات معدنی کافی نیست و کارهای انجام شده در ایمیدرو و معادن بزرگ کشور نیز به تنهایی پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود اطلس معادن، برنامه‌ریزی برای توسعه اکتشافات و استخراج معادن را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

عسکرزاده در پایان تأکید کرد: برای توسعه صنعت معدن کشور، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش اکتشافات هستیم و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

فولادترند
  • صفحه اصلی
  • معدن
  • فقدان اطلس معادن، چالشی در مسیر توسعه اکتشافات معدنی در ایران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x