فروش داخلی سنگ‌آهن در اوج التهابات بازارهای جهانی به رکورد ۱۲۱۳۰ میلیارد تومان رسید

فروش داخلی سنگ‌آهن در اوج التهابات بازارهای جهانی به رکورد ۱۲۱۳۰ میلیارد تومان رسید

به گزارش رسانه خبری و تحلیلی فولادترند در حالی که قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی طی ماه‌های گذشته نوسانات شدیدی را تجربه کرده است، چهار تولیدکننده داخلی سنگ‌آهن در فروردین‌ماه به درآمد ۱۲۱۳۰ میلیارد تومانی دست یافتند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی طی ۴ ماه گذشته به بیش از ۱۴۰ دلار رسید و سپس به کمتر از ۱۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، آخرین صورت مالی تولیدکنندگان داخلی سنگ‌آهن نشان می‌دهد فروش آنها در فروردین نسبت به فروردین سال گذشته افزایش یافته است.

کچاد، کگل، کگهر و کنور چهار شرکت بزرگ تولیدکننده داخلی سنگ‌آهن در فروردین‌ماه به ترتیب درآمد ۴۰۹۸ میلیارد تومانی، ۴,۰۷۱ میلیارد تومانی، ۳۵۳۳ میلیارد تومانی و ۴۲۸ میلیارد تومانی داشتند. درآمد فروردین ۱۴۰۳ این چهار تولیدکننده نسبت به فروردین ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۰ درصد کاهش، ۲۵۰ درصد افزایش، ۱۴۶ درصد افزایش و رشد چشم‌گیری داشت.

فروش داخلی سنگ‌آهن به طور سنتی در تعدادی از ماه‌های سال کاهش پیدا می‌کند، اما تولیدکنندگان داخلی سنگ‌آهن در طول فروردین‌ماه درآمد به مراتب کمتری نسبت به میانگین سال ۱۴۰۲ کسب کرده‌اند. با این حال، کاهش درآمدها نسبت به سال گذشته کمتر است.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند فروش سنگ‌آهن در دو ماه آینده یعنی اردیبهشت و خرداد افزایش پیدا کند، اما با آغاز محدودیت‌های توزیع برق احتمال کاهش نسبی تقاضای داخلی وجود دارد. از این رو تولیدکنندگان سنگ‌آهن تا پیش از شروع این محدودیت‌ها بازار خوبی برای فروش سنگ‌آهن دارند.
منبع : ایراسین

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x