ضرب الاجل یک هفته‌ای استاندار گیلان برای تعیین تکلیف فولاد خزر

استاندار گیلان با بیان اینکه استانداری و کارگروه رفع موانع تولید به عنوان مطالبه‌گر برای رفع مشکلات کارخانه ذوب آهن فولاد خزر هستند، گفت: این شرکت باید ظرف هفته جاری، مدیرعامل، هیئت مدیره و سهامداران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

به گزارش فولاد ترند به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، کارخانه فولاد خزر با وجود ۴۰۰ کارگر و ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی یکسالی است که به علت بدهی‌های بیشمار به بخش‌های مختلف از جمله برق، گاز و بدهی‌های بانکی، تعطیل شده و هیچ‌گونه فعالیت مدون نداشته و کارگران و متخصصان این کارخانه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. شرایط حاکم بر بازار و همچنین مشکلاتی مانند قطعی برق و گاز که مزید بر علت شده از ۱۹ دی ماه سال گذشته دچار اختلال در فعالیت تولیدی و نیمه فعال شود. پروازی بودن مدیران، اختلاف اعضای هیئت مدیره کارخانه ، بدهی ۴۸۰ میلیارد تومانی این کارخانه به بانک‌های عامل استان  و همچنین بدهی ۲۳۰ میلیارد تومانی به شرکت برق منطقه‌ای و پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی به شرکت گاز منجر به تعطیلی کارخانه و بیکاری بیش از ۴۰۰ کارگر و نیروی متخصص این واحد عظیم تولیدی شد. مشکلات موجود و اعتراض کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر در نهایت باعث تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شد. به گفته اسدالله عباسی استاندار گیلان این شرکت در گذشته به دلیل بدهی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به شرکت برق و عدم پرداخت مطالبات این شرکت مشکلاتی داشت که در سایه بی توجهی اکنون میزان مطالبات این شرکت به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است. آنطور که عباسی می‌گوید در مصوبات این کارگروه برای این شرکت مهلتی برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شد که به دلیل عدم انجام تعهدات و ایجاد اختلاف بین سهامداران شرکت فولاد پرداخت معوقات و مطالبات برق، گاز و تسهیلات بانکی انجام نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد.
استاندار گیلان در این جلسه از هیئت‌مدیره کارخانه ذوب آهن فولاد خزر خواست این مشکلات را به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به تعیین مدیرعامل اقدام کنند. بر اساس گفته‌های اسدالله عباسی هم‌اکنون استانداری و کارگروه رفع موانع تولید به‌عنوان مطالبه گر وارد شده و این شرکت باید ظرف هفته جاری مدیرعامل، هیئت مدیره و سهامداران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x