رکورد تولید گندله

تحلیل روند قیمت سنگ آهن در چین و بورس سنگاپور در  ژانویه 1403

قیمت سنگ آهن چین در هفته پایانی ژانویه 1403، به دلیل استقبال از محموله های تحویل بعد از تعطیلات سال نو، افزایش یافت. قیمت سنگ آهن چین در این هفته، 1.3 دلار رشد داشته و به 137.45 دلار هر تن سی اف آر رسید.

این افزایش قیمت، پس از دو هفته کاهش قیمت سنگ آهن در چین، اتفاق افتاد. عوامل مختلفی در این افزایش قیمت نقش داشتند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در چین: چین بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان است. افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در چین، به افزایش تقاضا برای سنگ آهن نیز منجر شده است.
  • استقبال از محموله های تحویل بعد از تعطیلات سال نو: تعطیلات سال نو چینی، یکی از طولانی ترین تعطیلات در جهان است. تعطیلات سال نو چینی امسال، از 22 ژانویه آغاز شد و تا 2 فوریه ادامه داشت. بسیاری از کارخانه های چینی، در طول تعطیلات سال نو، تعطیل بودند. با پایان تعطیلات سال نو، کارخانه های چینی به تولید بازگشته اند و به دنبال خرید محموله های سنگ آهن برای ادامه تولید خود هستند.

قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نیز در هفته پایانی ژانویه 1403، پس از دو هفته نزول، افزایش یافت. قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور در این هفته، 0.85 دلار رشد داشته و به 135.5 دلار رسید.

افزایش قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور، تحت تأثیر افزایش قیمت سنگ آهن در چین قرار دارد. علاوه بر این، افزایش قیمت فولاد در بورس سنگاپور نیز به افزایش قیمت سنگ آهن در این بورس کمک کرده است.

با توجه به عوامل ذکر شده، انتظار می رود قیمت سنگ آهن در چین و بورس سنگاپور در هفته های آینده نیز افزایش یابد. با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند بر روند قیمت سنگ آهن تأثیر بگذارند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضعیت اقتصادی چین: وضعیت اقتصادی چین، یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر بازار سنگ آهن است. اگر اقتصاد چین دچار رکود شود، تقاضا برای محصولات فولادی و سنگ آهن کاهش می یابد.
  • وضعیت عرضه سنگ آهن: وضعیت عرضه سنگ آهن نیز می تواند بر روند قیمت سنگ آهن تأثیر بگذارد. اگر عرضه سنگ آهن کاهش یابد، قیمت سنگ آهن افزایش می یابد.

در مجموع، انتظار می رود قیمت سنگ آهن در سال 1403 نیز با افزایش همراه باشد. با این حال، شدت این افزایش به عوامل مختلفی بستگی دارد.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x