بورس تهران در انتظار محرک‌های قوی

21 بهمن 1402

شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی هفته جاری با رشد 2.079 واحدی به محدوده دو میلیون و 100 هزار واحدی رسید. شاخص هموزن نیز با افزایش 1.159 واحدی در محدوده 739 هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات در روز شنبه بیش از 4 هزار میلیارد تومان بود و 5.7 میلیارد ورقه سهم در 290 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، صنایع ملی مس ایران، نفت و گاز و پتروشیمی تامین و تولیدی فولاد سپید فراب کویر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کالسیمین، صنایع سیمان دشتستان و مخابرات ایران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت 23 واحدی در محدوده 25 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات فرابورس بیش از 27 هزار میلیارد تومان بود و 4.6 میلیارد ورقه اوراق بهادار در 273 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پویا زرکان آق دره و بیمه سامان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهر زمین گروه انتخاب الکترونیک آرمان و مجتمع صنعتی آرتاویل بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

تحلیلگران معتقدند که بورس تهران برای رشد قوی نیاز به محرک‌های قوی دارد. تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد، نمی‌توان انتظار داشت که بورس در مسیر صعودی گام بردارد.

در حال حاضر بورس وضعیت نوسانی را سپری می‌کند و اکثریت سهام‌داران نه تنها سود نخواهند کرد، بلکه ممکن است زیان جزئی را متحمل شوند.

باید دید که بورس چه زمانی از این رخوت و رکود خارج خواهد شد و به روزهای خوب خود باز می‌گردد.

فولادترند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x